Dane projektu
Informacje o projekcie
Nazwa: Innowacyjny urzędnik atutem państwa
Kod projektu: IUAP
Źródła finansowania: Unia Europejska i budżet państwa,
Ramy czasowe realizacji szkoleń: 2009-01-01 do 2009-10-30
Planowana liczba uczestników: 800 osób/-y
     
Zasięg terytoriany projektu DOLNOŚLĄSKIE , KUJAWSKO-POMORSKIE , LUBELSKIE , LUBUSKIE , ŁÓDZKIE , MAŁOPOLSKIE , MAZOWIECKIE , OPOLSKIE , PODKARPACKIE , PODLASKIE , POMORSKIE , ŚLĄSKIE , ŚWIĘTOKRZYSKIE , WARMIŃSKO-MAZURSKIE , WIELKOPOLSKIE , ZACHODNIOPOMORSKIE ,
Adresaci projektu pracownicy samorządu,
Opis projektu
Bezpłatne szkolenia z zakresu stosowania nowoczesnej technologii informacyjnej oraz komunikacyjnej w codziennej pracy zawodowej pracowników urzędów gmin wiejskich i miejsko-wiejskich współfinansowane ze środków Unii Europejskiej oraz budżetu państwa.
 
Projekt realizowany jest na podstawie umowy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji jako Instytucją Wdrażającą Poddziałanie 5.2.1  w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 
Celem projektu jest podniesienie kompetencji pracowników urzędów gmin wiejskich i miejsko-wiejskich z całej Polski w zakresie posługiwania się technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi w codziennej pracy zawodowej związanej z zarządzaniem finansami jednostek samorządu terytorialnego oraz obsługą cyklu budżetowego w oświacie.
 
Szkolenia będą organizowane na terenie całej Polski  od stycznia do września 2009 r.
 
Każde szkolenie obejmuje 2 poziomy: składa się z modułu ogólnego oraz modułu specjalistycznego.
 
Zakres tematyczny modułu ogólnego jest wspólny dla wszystkich uczestników projektu. Po szkoleniu w ramach modułu ogólnego uczestnik powinien wybrać i wziąć udział w jednym z dwóch modułów specjalistycznych, biorąc pod uwagę swoje zainteresowania i potrzeby zawodowe.
 
Adresatami szkoleń są pracownicy urzędów gmin: wydziałów finansowo-księgowych, budżetowych, referatów finansowych oraz pracownicy wydziałów
edukacji. W szkoleniach mogą wziąć udział osoby:
  • będące pracownikami urzędów gmin wiejskich
    i miejsko-wiejskich z terenu całej Polski,
  • zatrudnione na podstawie umowy o pracę w wydziałach
    finansowych i wydziałach edukacji urzędów
    gmin wiejskich i miejsko-miejskich, odpowiedzialnych
    za zarządzanie oświatą, przygotowywanie
    budżetów, sprawozdań finansowych i zarządzania
    cyklem budżetowym na poziomie gminy.
 
Moduł ogólny:

Zaawansowane umiejętności obsługi komputera w pracy administracyjnej

  1. Platforma edukacyjna Fronter jako narzędzie wspomagające kształcenie.
  2. Efektywne wykorzystanie podczas pracy zaawansowanych możliwości edytora tekstu.
  3. Gromadzenie i analizowanie danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego.
  4. Internet jako źródło informacji.
  5. Platforma oświatowa jako system usprawniający zarządzanie oświatą.
  6. Analizowanie danych systemu informacji oświatowej.
  7. Dokument elektroniczny, podpis elektroniczny w kontekście administracji.
I Moduł specjalistyczny:

Zarządzanie finansami na poziomie JST

Szkolenie to przeznaczone jest dla osób odpowiedzialnych za planowanie budżetu oraz sprawozdawczość budżetową i finansową.

Omawiane zagadnienia:
  1. Podstawowa funkcjonalność systemu BeSTi@.
  2. Planowanie budżetu przy użyciu systemu BeSTi@.
  3. Sprawozdawczość budżetowa z wykorzystaniem systemu BESTi@.

II Moduł specjalistyczny:

Zarządzanie obsługą cyklu budżetowego w oświacie na poziomie JST

Szkolenie to przeznaczone jest dla osób, które odpowiadają na poziomie JST za organizację pracy i zarządzanie związane z cyklem budżetowym oświaty.

Omawiane zagadnienia:
  1. Planowanie organizacji oświaty.
  2. Metoda opisu i analizy organizacji oświaty.
  3. Planowanie finansów.
  4. Realizacja i kontrola wykonania przyjętych planów.
  5. Planowanie strategiczne.

 

Każdy kto weźmie udział w szkoleniach, będzie:
  • umiał wykorzystać komunikacyjne możliwości technologii informacyjnych – specjalistycznej platformy oświatowej – do rozwijania i usprawniania własnego warsztatu pracy;
  • potrafił korzystać z zaawansowanych możliwości edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych, aplikacji do zarządzania oświatą, a także z zasobów Internetu;
  • stosował narzędzia informatyczne, aby efektywnie przeprowadzać analizy budżetowe i tworzyć raporty;
  • znał aspekty prawne i specyfikę funkcjonowania systemów e-urząd, wiedział w jaki sposób posługiwać się podpisem elektronicznym i postępować z dokumentami elektronicznymi;
  • sprawnie wykonywał zadania związane z planowaniem i sprawozdawczością budżetową – dzięki możliwości wykorzystania funkcji systemu BeSTi@;
  • potrafił efektywnie zarządzać działaniami związanymi z obsługą cyklu budżetowego – dzięki możliwości wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych i specjalistycznych aplikacji informatycznych.
» Na górę » Start » Drukuj
» Wyszukaj    » Drukuj    » Start
Informacje dodatkowe
2024-03-13 © VULCAN sp. z o.o. :: Serwis WWW Ośrodka Doskonalenia Kadry Kierowniczej Oświaty VULCAN :: Projekt i wykonanie BerMar multimedia