O projekcie
Projekt "Innowacyjny urzędnik atutem państwa", współfinansowany ze środków Unii Europejskiej oraz budżetu państwa, realizowany jest na podstawie umowy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji jako Instytucją Wdrażającą Poddziałanie 5.2.1  w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji pracowników urzędów gmin wiejskich i miejsko-wiejskich z całej Polski w zakresie posługiwania się technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi w codziennej pracy zawodowej związanej z zarządzaniem finansami jednostek samorządu terytorialnego oraz obsługą cyklu budżetowego w oświacie.
 
W jego ramach na terenie całej Polski  realizowane będą bezpłatne szkolenia z zakresu stosowania nowoczesnej technologii informacyjnej oraz komunikacyjnej w codziennej pracy zawodowej. Szkolenia trwać będą od stycznia do września 2009 r.
 
Każde szkolenie obejmuje 2 poziomy: składa się z modułu ogólnego oraz modułu specjalistycznego.
 
Zakres tematyczny modułu ogólnego jest wspólny dla wszystkich uczestników projektu. Po szkoleniu w ramach modułu ogólnego uczestnik powinien wybrać i wziąć udział w jednym z dwóch modułów specjalistycznych, biorąc pod uwagę swoje zainteresowania i potrzeby zawodowe.
 
Adresatami szkoleń są pracownicy urzędów gmin: wydziałów finansowo-księgowych, budżetowych, referatów finansowych oraz pracownicy wydziałów edukacji. W szkoleniach mogą wziąć udział osoby:

Moduł ogólny:
Zaawansowane umiejętności obsługi komputera w pracy administracyjnej

  1. Platforma edukacyjna Fronter jako narzędzie wspomagające kształcenie.
  2. Efektywne wykorzystanie podczas pracy zaawansowanych możliwości edytora tekstu.
  3. Gromadzenie i analizowanie danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego.
  4. Internet jako źródło informacji.
  5. Platforma oświatowa jako system usprawniający zarządzanie oświatą.
  6. Analizowanie danych systemu informacji oświatowej.
  7. Dokument elektroniczny, podpis elektroniczny w kontekście administracji.
I Moduł specjalistyczny:
Zarządzanie finansami na poziomie JST

Szkolenie to przeznaczone jest dla osób odpowiedzialnych za planowanie budżetu oraz sprawozdawczość budżetową i finansową.

Omawiane zagadnienia:
  1. Podstawowa funkcjonalność systemu BeSTi@.
  2. Planowanie budżetu przy użyciu systemu BeSTi@.
  3. Sprawozdawczość budżetowa z wykorzystaniem systemu BESTi@.
II Moduł specjalistyczny:
Zarządzanie obsługą cyklu budżetowego w oświacie na poziomie JST
 
Szkolenie to przeznaczone jest dla osób, które odpowiadają na poziomie JST za organizację pracy i zarządzanie związane z cyklem budżetowym oświaty.
 
Omawiane zagadnienia:
  1. Planowanie organizacji oświaty.
  2. Metoda opisu i analizy organizacji oświaty.
  3. Planowanie finansów.
  4. Realizacja i kontrola wykonania przyjętych planów.
  5. Planowanie strategiczne. 
Każdy kto weźmie udział w szkoleniach, będzie:
DATA AKTUALIZACJI: 2010-12-31